De Medemens — Maarten Ebbers

Risograph project



This identity is based on a 2 colour (red & blue) risograph print technique.









First we printed the red layer, with diaganol lines from bottom left to top right. Second, the blue layer in the opposite direction.









True Art of Giving — identity design

The name of this wonderful foundation says it all;  

Giving is more joyous then receiving.

Through (art) auctions True Art of Giving collects donations by wich she supports important causes. 









    


 



    


Bontebos — identity design

A cooking- and breathingstudio in the middle of a small edible forest.
















The tree and its roots, symbol of life and the core of the logo.
Overlay it with the vegetables, and the tree suddenly has leaves on the branches and its roots firmly in the ground. 







     

dusq

dusq is a new label for young families. Innovating and sustainable products that last a lifetime.


Identity design
From the logo, packaging and promotional items to a set of icons and patterns. 








 













>> Product & campaign photography by The Compound

iepen UP

Iepen UP! is binnen Leeuwarden-Frieslân 2018 [culturele hoofdstad van Europa] het verdiepingsprogramma over vrijheid, veelkleurigheid en vragen, dat mensen aanspoort en helpt zich open te stellen. Naar elkaar, naar de wereld, naar ‘moeilijke’ onderwerpen en andere meningen. Een programma dat mensen uitdaagt om het heft in eigen handen te nemen en actief bij te dragen aan de samenleving van de toekomst.



>> Photography by Heleen Haijtema & Tryntsje Nauta







De open deur in dit logo staat voor de open gemeenschap, tegelijkertijd is de vorm een spreekwolk dat het gesprek of de discussie in de samenleving verbeeldt.